Sennheiser DIGITAL 6000 az 54. Super Bowl félidei show-ján

A Hard Rock Stadionban (Miami Gardens. FL) megrendezett idei Super Bowl Félidei Showját a Fox közvetítésével világszerte több, mint 100 millió TV-néző követhette figyelemmel. Noha maga a show mindössze kb. 14 percig tartott, az előkészület óriási volt és hibátlan technikai kivitelezés jellemezte. A Fox-hálózat által közzétett adatok szerint az idei Félidei Show-t többen nézték (világszerte összesen 104,1 millióan), mint magát a játékot.

Mind a fronténekes Shakirának, mind különleges vendégének, Bad Bunny-nak a Sennheiser Digital 6000-es rendszerére esett a választása – a két Latin GRAMMY Award® nyertes művész hamisítatlan Miami hangulatot varázsolt a színpadra. Az ATK Audiotek immáron egymást követő 23. alkalommal volt felelős a játékot megelőző ünnepségek, a játékvezetői mikrofonok és a Félidei Show hangzástervezéséért.

Mindenki a fedélzetre!

A félidőt megelőző percekben az izgalom a tetőfokára hágott, mivel a Kansas City Chiefs drámai visszavágását követően az állás 10-10-re egyenlítődött. A második negyed lefújását követően a Félidei Show stábjának kb. hat perc állt rendelkezésére, hogy a színpadot a pálya 30 yardos vonalának közelében összeállítsa. A vezeték nélküli mikrofonokhoz használt antennarendszereket már a játékot megelőzően beállították kétoldalt a stadion falán, a csapatok padjai mögött.

„Ez nem egy hagyományos koncertkörnyezet, ahol az antennákat az előadókhoz viszonylag közel, a színpad oldalán el tudod helyezni” – mondta Gary Trenda, az orlandói (FL) székhelyű PWS (Professional Wireless Systems) vezető RF-technikusa. „Az antennákat az oldalvonalakon helyeztük el, majd a színpad tervezett helye felé irányítottuk; azután egy RFoF-rendszer használatával visszacsatlakoztunk a vevőegységekhez, melyek a tribün alatt, egy rack-ben voltak elhelyezve.”

A Félidei Show ideje alatt a vezeték nélküli vevőegységeket rendszerint távolabb helyezik el, mint egy tipikus rock-koncerten, mivel a Félidei Show színpada ideiglenes és mintegy 14 perc elteltével szét kell szedni. Ilyformán a vezeték nélküli rendszernek hibátlanul kell működnie – annak ellenére, hogy nem élvezi a színpad közelségének előnyeit. „Egy ilyen show-n elengedhetetlen a megbízhatóság” – mondta Trenda. „Nagyobb távolságról kell begyűjtenünk a jelet, aminek tényleg bombabiztosnak kell lennie.”

A Sennheiser rajongók millióinak közvetít

Shakira és Bad Bunny esetében az RF-csapat négy csatornát használt a Sennheiser Digital 6000-es vezeték nélküli rendszeréből – három külön mikrofoncsatornát Shakira és egyet Bad Bunny számára. Shakira több dal előadásához is egy MD 9235 kapszulával szerelt, csillogó arany SKM 6000 kézimikrofont használt, melyet követően Bad Bunny is csatlakozott hozzá a színpadon, egyedi piros MD 9235 kapszulával szerelt, neonsárga színű SKM 6000 mikrofont tartva a kezében.

„Ez a második Super Bowl, ahol a Sennheiser digitális rendszereit használjuk, és tapasztalatunk szerint még egy ilyen zsúfolt RF-környezetben is nagyon megbízható ez a mikrofonrendszer” – mondta Trenda. Nem kérdés, hogy a Super Bowl RF-környezete kihívást jelent: „Csupán a stadion területén közel 500 frekvenciát használnak a mikrofon- és a fülmonitor-rendszerek. Ezért a nemkívánatos zavarok kizárása érdekében 6 MHz széles frekvenciaszűrőket alkalmaztunk. A szűrők kifejezetten azokra a frekvenciákra vannak hangolva, amelyeket az adott mikrofonokhoz használtunk.”

Az ATK Audiotek számára – 23 Super Bowl Félidei Show-val a háta mögött – az előkészületek kulcsfontossággal bírnak. A számos tennivaló részeként szeptember környékén a stáb a helyi RF-környezet vizsgálata céljából egy helyszíni mérést végez. Az RF-koordinációt az NFL Event Frequency Coordinator (EFC) csapat végzi. Az EFC-csapat vezetője, Loren Sherman, úgy osztja ki a frekvenciákat a Félidei Show-hoz, hogy a produkciók minden igénye teljesíthető legyen. A technikusok másfél héttel a játék napját megelőzően bepakolnak, majd meghatározott időpontokban helyszíni próbát tartanak. Idén az ATK és a PWS háromszor próbálták le teljes egészében a Félidei Show-t – minden egyes alkalommal gondos pásztázásnak vetve alá az RF-környezetet, hogy biztosítani tudják a zökkenőmentes működést.

Támogatás, amikor arra szükség van

Egy Super Bowl méretű produkció esetén az RF-technikusok számára a legutolsó pillanatokban is felmerülhetnek problémák. Jelen esetben az előadóművészek által preferált dizájnmikrofonokat kellett összehangolni a megfelelő frekvenciára beállított adókkal. Trenda szavaival: „Volt egy kövekkel kirakott fekete, illetve arany, valamint egy metálpiros mikrofonunk. Az adóegységek azonban olyan frekvencia-tartományban működtek, melyet nem lehetett a Super Bowl-on használni. Felhívtuk hát a Sennheisert, ahonnan tudtak nekünk olyan frekvencián működő kéziadókat küldeni, melyekre a show-hoz szükségünk volt. Mi pedig kicseréltük ezek házait a kővel kirakott dizájnházakra. A Sennheiser által nyújtott támogatás gyors és megbízható volt.”

Brett Valasek, az ATK Audiotek ügyvezető igazgatója szintén méltatta a Sennheiser által nyújtott támogatás minőségét és megbízhatóságát, a következőkkel kiegészítve: „Számos show-t lebonyolítottunk már a Sennheiser Digital 6000 rendszerrel, és ez egy olyan termék, amelyre mindenkor számíthatunk” – mondta. „Nagyon örültünk, hogy Shakira és Bad Bunny a Digital 6000-eseket használta – nagyon elégedettek vagyunk a RF-jelek erősségével és a hangminőséggel. Ami az adófrekvenciákkal kapcsolatos kihívásokat jelenti, nagyon hálásak vagyunk, hogy a Sennheiser a teljes folyamat alatt támogatni tudott minket. Igazán nagyra értékeljük a Sennheiserrel fennálló kapcsolatunkat.

További bejegyzések
hello world!
© 2024 Audio Specialista
cross

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak és az érdeklődési körüknek megfelelő hirdetéseket jelenítsünk meg. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban, illetve az Adatvédelmi beállítások menüpontban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.


Konverzió mérésre szolgáló cookie (azon felhasználók mérése és elérése, akik Google által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartam 140 nap.


Releváns és hasznos hirdetés a felhasználó számára; remarketing funkció (azon felhasználók elérése, akik már jártak az oldalon), konverzió mérés (azon felhasználók mérése és elérése, akik Facebook által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartama 180 nap.


We use HotJar to track what users click on and engage with on this site

  • _hjClosedSurveyInvites
  • _hjDonePolls
  • _hjMinimizedPolls
  • _hjDoneTestersWidgets
  • _hjMinimizedTestersWidgets
  • _hjIncludedInSample
  • 1P_JAR

Összes tiltása
Összes engedélyezése