A Sennheiser neve évtizedek óta egyet jelent a kiváló minőségű termékekkel, az „igazi” hangzással és számos olyan innovációval, amely új mércét állít a hangtechnika területén. Az audio specialista idén ünnepli 70. születésnapját. A még mindig családi tulajdonban lévő és családi működtetésű vállalkozást most a Sennheiser család harmadik generációja vezeti: a jelenlegi két vezérigazgató, Daniel Sennheiser és Dr. Andreas Sennheiser a cégalapító Prof. Dr. Fritz Sennheiser unokája.
A Sennheiser termékújításainak listája legalább olyan hosszú, mint amilyen lenyűgöző. A Sennheiser az utóbbi hét évtizedben jelentős hatással volt a hangtechnika fejlődésére: a világ legelső nyitott fülhallgatójától (HD 414) kezdve, a vezeték nélküli színpadtechnikában úttörő szerepet játszó Digital 9000 rendszeren át, egészen napjaink innovatív megoldásaiig, köztük a TeamConnect rendszerig, amely egy univerzális hangátviteli megoldást kínál a halláskárosult emberek számára. A cég egyedülállóan innovatív tevékenységét számos szabadalom és díj – köztük egy Emmy-, egy Grammy- és egy Oscar-díj – fémjelzi. „A múltban termékeink számos alkalommal lepték meg és nyűgözték le az audio-világot. Miért? Azért, mert túlmutattak az általánosan elterjedt normákon, így senki sem számított rájuk” – mondja Dr. Andreas Sennheiser vezérigazgató, aki testvérével Daniel Sennheiserrel vállvetve vezeti a céget.
A wedemarki, Hannover (Németország) közeli céget Prof. Dr. Fritz Sennheiser elektromérnök 1945. június 1-jén alapította, Laboratorium Wennebostel – vagy röviden „Labor W” – néven. A fiatal vállalkozás kezdetekben csöves feszültségmérőket gyártott. A termék kelendő volt, de Fritz Sennheisernek merészebb tervei voltak: a meglévő termékek további tökéletesítése mellett a fő hajtóerőt az új technológiák kifejlesztése jelentette, így a laboratórium folyamatosan új megoldásokkal állt elő. Az évek során a termékválaszték fokozatosan bővült. A Sennheiser 1947-ben mutatta be első cégen belül kifejlesztett mikrofonját. Ezt 1956-ban követte az első „puskamikrofon”, egy évvel később pedig már 100 különféle terméktípust gyártott a cég. 1958 elején a Labor W nevet változtatott, és Sennheiser electronic néven működött tovább – mely márkanév tíz évvel később az első nyitott fülhallgató kifejlesztésével és gyártásával világméretű ismertséget szerzett magának.
A második, illetve harmadik Sennheiser generáció
A Sennheiser 1982 májusában érte meg első generációváltását. Prof. Dr. Jörg Sennheisert – Prof. Dr. Fritz Sennheiser fiát – nevezték ki ügyvezető igazgatóvá, miközben apja a cég kültagjává vált. Az évek során Prof. Dr. Jörg Sennheiser fokozatosan modernizálta és Sennheiser electronic GmbH & Co. KG néven nemzetközivé alakította a cég felépítését – az akusztika különféle területeit érintő csúcskategóriás megoldásokat kifejlesztve, és világszerte új értékesítési- és szervizközpontokat hozva létre. A Sennheiser egy további gyártóüzemet létesített Tullamore-ban (Írország), valamint egy kutatásfejlesztő kirendeltséget nyitott a kaliforniai Burbankban (USA). Ezeket követte egy újabb üzem Albuquerque-ben (Új-Mexikó, USA), és 2003-ban egy vegyesvállalat a dán William Demant Holdinggal, Sennheiser Communications A/S néven.
2013 júliusában Prof. Dr. Jörg Sennheiser fiai, Daniel Sennheiser és Dr. Andreas Sennheiser, vették át a Sennheiser electronic GmbH & Co. KG irányítását. Mindketten osztották nagyapjuk és apjuk azon törekvését, hogy egy dinamikus innovációs kultúrán és a kiválóság iránti kompromisszumoktól mentes szenvedélyen keresztül formálják az egész audio szektort. Ennek a szellemiségnek köszönhetően a Labor W – amely működését egy wedemarki favázas házban kezdte – egy globális szereplővé nőtte ki magát, az évtizedek során folyamatosan növelve forgalmát. Ma a Sennheiser több mint 2 700 alkalmazottat foglalkoztat, akiknek körülbelül fele Németországban él. 2013-ban a családi cég, amelynek igazgatótanácsa a függetlenséget még mindig alapvető értéknek tartja, megközelítőleg 590,4 millió eurós bevételt realizált.
Okos előregondolkodás
Az innováció-vezérelte Sennheiser kulcsszerepe a jövő audio technológiájának alakításában töretlen. Ennek alapjai a cég wedemarki (Németország) telephelyén felépített, hivatalosan 2015 márciusában megnyíló, új Innovációs Kampuszának segítségével már lefektetésre kerültek. „Ez itt a mi világméretű innovációs központunk, ahol olyan több területet átfogó csapatokban fogunk dolgozni, amelyek széles körű szakértelmünket összehozva egyedi megoldásokat alakítanak ki, még inkább egyénileg kezelhetővé téve az audio tartalmakat” – magyarázza Daniel Sennheiser. „Termékfejlesztésünket a jövőben még közelebb kívánjuk vinni az ügyfelek valódi igényeihez, bárhol is merüljenek azok fel – élő színpadokon, professzionális stúdióprodukcióknál, irodákban vagy egyszerűen zenehallgatás és pihenés során –, közben folyamatosan a tökéletes hangzásra törekedve.” A személyre szabható és egyre inkább intelligens termékeknek köszönhetően a Sennheisert továbbra is az audio technológiát újraértelmező, előremutató megoldások kifejlesztése és gyártása fogja jellemezni.
A Sennheiser-évforduló alkalmából a „Bluestage” online magazin 2015. folyamán minden hónapban izgalmas háttérsztorikat tesz közzé az audio specialista termékeiről és a cég történetéről. További információk a következő weboldalon: http://de-de.sennheiser.com/bluestage-magazin
Borítókép:
(balról jobbra) Prof. Dr. Jörg Sennheiser, Alannah Sennheiser, Daniel Sennheiser, Prof. Fritz Sennheiser, Dr. Andreas Sennheiser, Karin Sennheiser.
Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.
Konverzió mérésre szolgáló cookie (azon felhasználók mérése és elérése, akik Google által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartam 140 nap.
Releváns és hasznos hirdetés a felhasználó számára; remarketing funkció (azon felhasználók elérése, akik már jártak az oldalon), konverzió mérés (azon felhasználók mérése és elérése, akik Facebook által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartama 180 nap.
We use HotJar to track what users click on and engage with on this site