A Britannia Row Productions felelt a show audio rendszerével kapcsolatos igények teljesítéséért. A rendszert a BRIT Awards hangtechnikai vezetője, Colin Pink tervezte, Sennheiser Digital 6000-es és 9000-es sorozatű mikrofonok felhasználásával, híven visszatükrözve a művészek és az előadók többségének választását. Idén, amikor is a Sennheiser immáron 16. éve támogatja az eseményt, az audio specialista szinte lehetetlen küldetést teljesített.
Stormzy – amellett, hogy elnyerte az Év brit albuma és a Legjobb brit férfi szólóelőadó díjat – egy nagyszabású produkcióval lepte meg a közönséget, egy beltéri vízesés alatt eléénekelve Blinded by Your Grace, Pt.2 és Big for Your Boots című dalát, melynek során ő is és SKM 6000 mikrofonja is csuromvizes lett.
„Amikor meghallottam, hogy milyen produkcióra készül Stormzy a BRIT Awards díjátadón, azt gondoltam, hűha! Hogyan fogjuk ezt megoldani és melyik Sennheiser mikrofon lenne a legjobb választás?” – mondta Raphael A. Williams, Stormzy hangmérnöke. „Úgy döntöttünk, hogy egy 9235-ös dinamikus kapszulával szerelt D 6000 rendszert használunk.”
Hogy a mikrofon tökéletes vízállóságát biztosítsák, Raphael a próbák alatt folpackkal bugyolálta be a mikrofonfejet. „Ez azonban elvette a hang tisztaságát” – emlékezett vissza. „Megpróbáltuk hát a folpackot a szivacs alá, a kapszulához közelebb tenni, és ez a megoldás nagyon jól működött. Az eredeti tervünk az volt, hogy a mikrofont a vízeséses bevetést követően rögtön lecseréljük, de nem volt rá szükség, mert tökéletesen működött. A próbát követően kinyitottuk a kapszulát. A mikrofon a folpackba csomagolás és a nedves kapszula ellenére működött. Rizsbe rakva egy éjszakán át szárítottuk, és másnap is nagyszerűen működött.”
Raphael szerint az eredmény döbbenetes volt. „Hallottam, ahogyan a víz a mikrofont verdesi és azt gondoltam, ez hihetetlen!” – mondta. „A D 6000 hangzása olyan tiszta és áttetsző; Tényleg azt hallod, ami valójában szól. Stormzy izgatott volt az esemény miatt, és nagyszerű eredmény, hogy az énekes kreatív ötletét hibátlanul meg tudtuk valósítani.”
Jack Drury (a Sennheiser művészkapcsolatokért felelős vezetője) és Andrew Lillywhite (ügyfélkapcsolatok fejlesztéséért felelős és alkalmazástechnikai mérnök) a show alatt kéz a kézben mindketten keményen dolgoztak azon a színfalak mögött, hogy minden kívánságot teljesítsenek. Az egyik fő feladat az volt, hogy Rita Ora számára egy teljesen személyre szabott, fehér SKM 6000 kézimikrofont biztosítsanak.
Sam Savile, Rita monitor-hangmérnöke azt követően ajánlotta a Digital 6000-re történő áttérést, hogy tavaly egy másik művésszel tesztelték azt és Sam rögtön beleszeretett.
„Amikor Colin Pink felvette velem a kapcsolatot és mondta, hogy a Brit Row rengeteg D 6000 rendszert tart a helyszínen és felajánlotta, hogy használhatjuk azokat, tökéletes lehetőségnek kínálkozott számunkra” – mondta Sam. „Rita részéről a show előtti péntek estéjén hangzott el először a fehér mikrofon iránti igény, amikor a csapat épp egy másik, Kosovoban rendezett show-ra indult és a felszálláshoz készülődött.”
Sam rögtön írt Jack Drury-nek, aki összehozta őt az egyedi mikrofonállványokat tervező és gyártó specialista RTC (Rebel Trading Company) céggel az egyedi darab megalkotása érdekében.
„A 9235 és az 5235 kompatibilitása megkönnyítette a dolgunkat” – mondta Sam. „Az azonban nagy kihívást jelentett, hogy a minkrofon időben eljusson a BRIT Awards díjátadó jelmezes főpróbájára.”
„Péntek éjjel kaptunk egy e-mailt Jacktől, amelyben kérte, hogy villámgyorsan szabjunk személyre Rita számára egy D 6000-es rendszert a BRIT Awards díjátadó gálára szánt előadásához” – magyarázta az RTC-től Maria Perna. „Kezdetben nagyon valószínűtlennek látszott, hogy sikerül, mivel hétfő délig nem számolhattunk azzal, hogy a mikrofon a kezünkbe kerül, a kedd reggeli próbákhoz pedig már vissza is kellett volna juttatnunk a kész darabot a Sennheiser számára. Ez az idő a szokványos munkatempónkban egyszerűen kevésnek tűnt az előkészületekhez, a festéshez, valamint a fedőréteg elkészítéséhez. Azonban az évek során már jónéhány egyedi Rebel mikrofonállványt készítettünk Rita számára, és nagyon szerettünk együtt dolgozni vele és csapatával; ők kiemelt ügyfeleink, így nem akartuk passzolni ezt a feladatot.”
Maria felhívta Jacket, majd áttörést jelentő eredmény született. „Jack hajlandó volt vasárnap a rendelkezésünkre bocsátani a mikrofont, ami azt jelentette, hogy amennyiben vasárnap este nekilátunk, akkor el tudjuk végezni a személyre szabást” – mosolygott Maria. „Ez mindannyiunk számára nagyszerűen példázta, hogy ha összefogunk és megtesszük a szükséges lépéseket, akkor meg tudjuk csinálni. Rita lenyűgöző előadását nézve és látva, hogy a mikrofon megjelenése tényleg kiegészítette a művésznő öltözékét, azt kell mondanom, hogy a kérés teljesítése minden fáradságot megért. Imádtam a kreatív csapat elképzelését; minden a részletekben rejlik és örülünk, hogy a projekt résztvevői lehettünk.”
„A kiszolgálás az elejétől a végéig elsőosztályú volt” – tette hozzá Sam. „Jack tényleg minden elképzelhetőt megtett, hogy a mikrofon időben eljusson a Rebelhez, hogy a festés elkészüljön. Egy egyedi festés kivitelezése egyetlen munkanap alatt nem akármilyen teljesítmény, különösen, ha a szétszerelést és összeszerelést, valamint az SKM 6000 vezeték nélküli mikrofon tesztelését is beleszámítjuk.
„Igazán nagyon elégedett vagyok az elkészült termékkel, ahogyan Rita is. A festés hibátlan, a hangminőség pedig kiváló. Évek óta Sennheiser 5200 rajongó vagyok, de a D 6000 tökéletesebb hangminősége azonnal hallható, a tömörítés mellőzése pedig valóban tiszta felsőtartományt eredményez.”
A BRIT Awards díjátadón Stormzy egy Sennheiser SKM 6000 mikrofonba énekel a beltéri vízesés alatt (Fotó jogtulajdonosa: Andrew Timms)
Rita Ora fehér színű SKM 6000 mikrofonjába énekel a 2018-as BRIT Awards díjátadó gálán (Fotó jogtulajdonosa: Getty Images, fotó: Karwai Tang/WireImage)
Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.
Konverzió mérésre szolgáló cookie (azon felhasználók mérése és elérése, akik Google által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartam 140 nap.
Releváns és hasznos hirdetés a felhasználó számára; remarketing funkció (azon felhasználók elérése, akik már jártak az oldalon), konverzió mérés (azon felhasználók mérése és elérése, akik Facebook által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartama 180 nap.
We use HotJar to track what users click on and engage with on this site