2014.08.01.

A Pixar és a K-array egy új hangzásélményt teremt

Alex Tatini (K-array tulajdonos és tervező) azzal a céllal tért vissza a „soha nem alvó városba”, hogy találkozzon Lou Mannarinovgal, az L&M Sound & Light professzionális hangmesterével, aki azzal a kéréssel kereste fel a K-array céget, hogy a Lincoln Centernél megrendezésre kerülő híres „Pixar in Concert” show alkalmával a New York-i Filharmonikusok számára egyfajta egyedi hangzást hozzanak létre.
A Pixar Studios első egész estés filmjének, a mozikban 1995-ben bemutatott „Toy Story”-nak köszönhetően a szórakoztatóipar egy elképesztő portfólióval gazdagodott, a cég pedig egyértelműen vezetőként és úttörőként jegyezte be nevét az animáció világába. A művészet és a kultúra területén mozgó mesterek mindig is szívesen párosítottak különféle művészeti ágakat, hogy új élményeket teremtsenek. A New York-i Filharmonikusok a „Pixar in Concert” show keretében a klasszikus Pixar művek történetét mesterien aláfestő filmzenéket ünnepelték idén májusban. Egy nagyméretű képernyőn vetítették a mai napig napvilágot látott 14 Pixar filmet, melyeket élőben kísért a David Newman veterán filmzeneszerző által dirigált szimfonikus zenekar.

Lou Mannarino (a New York-i Filharmonikusok koncerthangmérnöke és az L&M Sound & Light vezérigazgatója) a legkülönfélébb K-array berendezések felhasználásával alkotta meg a koncert hangzástervét, köztük a KAN 200+ Anakonda, a KR102 és a KR402 rendszerrel. Lou és csapata számára a legnagyobb kihívást a hang és a kép szinkronizálása jelentette, nem volt könnyű a 130 tagú szimfonikus zenekarral kísérni a képernyőn vetített Pixar rajzfilmeket. „A legnagyobb gondot a késleltetés szabályozása jelentette számunkra. Olyan hangfalakra volt szükségünk, amelyek felhasználóbarát rendszerek és elég kompakt méretűek ahhoz, hogy a zenekarnak megfelelő mozgástere maradjon és jól lásson.”

Lou és csapata Anakonda hangfalakat helyezett a zenészek széke alá, ahol a tekintetek elől elrejtett, rugalmas rendszerek nemcsak monitoring szerepet töltöttek be, hanem a térhangzásnak is mélységet adtak, ami lehetővé tette, hogy a zenészek érezzék a zenét és fokozódjon az élmény. A csapat a monitoring feladathoz KR102 rendszereket is csatasorba állított. „Az optimális hangteljesítmény elérése érdekében természetes egyensúlyt kívántunk elérni a mikrofonok és a monitorrendszer, majd a közönséghez eljutó hang időzítése között, minden egyes szekció esetében tökéletes precizitással. A K-array rendszer tetszetős megjelenése megkönnyíti, leegyszerűsíti és élvezetessé teszi az összeállítást. A K-array hangfalak felhasználóbarát rendszerek és ami a legjobb, hogy minden fül számára a lehető legkellemesebb, lágy hangzással bírnak.” A közönség számára KR402 hangfalakat helyeztek el a színpad elején (a zenekar mindkét oldalán), valamint a szemek elől rejtve KAN200 hangfalakat lógattak le a mennyezetről, melynek köszönhetően felülről érkező hang borította be a helyszín belterét. „Bár élő koncerteknél nem igazán érhető el surround hangzás, a terem egészében gondosan elrendezett KAN200 hangfalak segítségével sikerült egyfajta optimális surround hangzáshoz hasonló dolgot létrehoznunk. Mindezt megkönnyítette a K-Array rendszereknél rendelkezésre álló vonalforrás és 2 erősítő csatorna” – folytatta – „A K-array esetében úgy érzem, hogy kézben tartom a dolgokat, így szabadon valósíthatom meg kreatív elképzeléseimet úgy, hogy közben a rendszer külső megjelenése is remek.”

A show-ról Jasmine Dotiwola írt kritikát a Huffington Post számára, aki a következőket írta: „Ha azt mondtam volna valakinek, hogy egyszerre fogunk mozifilmeket nézni és egy szimfonikus zenekar élő koncertjét hallgatni, akkor valószínűleg egy kicsit furcsán nézett volna rám. De az, ahogyan ezt a show-t összeállították, abszolút tökéletes volt, és a közönség egyfajta vadonatúj műfaj – animált zene – formájában az esemény mindkét elemét élvezni tudta.”

„A K-array rendszerek nagyon különlegesek, ezek jelentik számomra hangfalak tekintetében az elsőszámú választást, és a segítségükkel már számos sikeres koncertet és rendezvényt tudhatunk magunk mögött. Megtiszteltetés volt számomra, hogy Alex eljött hozzánk és együtt tölthettünk egy kis időt.”
Lou Mannarino, L&M Sound & Light

További bejegyzések
hello world!
© 2024 Audio Specialista
cross

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak és az érdeklődési körüknek megfelelő hirdetéseket jelenítsünk meg. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban, illetve az Adatvédelmi beállítások menüpontban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.


Konverzió mérésre szolgáló cookie (azon felhasználók mérése és elérése, akik Google által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartam 140 nap.


Releváns és hasznos hirdetés a felhasználó számára; remarketing funkció (azon felhasználók elérése, akik már jártak az oldalon), konverzió mérés (azon felhasználók mérése és elérése, akik Facebook által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartama 180 nap.


We use HotJar to track what users click on and engage with on this site

  • _hjClosedSurveyInvites
  • _hjDonePolls
  • _hjMinimizedPolls
  • _hjDoneTestersWidgets
  • _hjMinimizedTestersWidgets
  • _hjIncludedInSample
  • 1P_JAR

Összes tiltása
Összes engedélyezése