A háttérzene meghatározhatja az üzlethelyiség alaphangulatát. Olyan zenét érdemes választanunk a kereskedelmi egységhez, amely visszatükrözi, kihangsúlyozza az adott márkát. Mely zenék illenek az üzlet miliőjéhez és felelnek meg leginkább a vásárlókör ízlésének? Ez egy megkerülhetetlen kérdés, mivel, ha olyan zenét játszunk, amely ütközik a márkával, annak érezhetően negatív hatása lesz az értékesítésre. Ezzel szemben a márkához illő zene jelentős mértékben ösztönözheti a vásárlási kedvet.
Vegyünk példának egy divatüzletet 50 év feletti férfi és női célközönséggel. Elriasztaná vajon a vásárlókat a bömbölő heavy metál zene? Másrészt, ha ugyanabban az üzletben kortárszenét és jazzt, az adott generáció körében népszerűbb műfajokat játszanak, hosszabb tartózkodásra ösztönzik a vásárlókat – ami nagyobb vásárlási kedvet is von maga után. Bár ez nyilvánvalónak tűnhet, mégis gyakran figyelmen kívül hagyják a márkával kapcsolatos döntéseknél.
A vendéglátásban ugyanezek az alapelvek érvényesek. Ide soroljuk a szállodákat, éttermeket, bárokat, valamint az üdülő- és fürdőhelyeket. A kereskedelemhez hasonlóan itt is elengedhetetlen, hogy a zene igazodjon a márkaimázshoz – egy odaillő zene akár 9%-kal is növelheti a bevételt. Ez egy jól érzékelhető különbség!
Az éttermek és bárok esetében ez még inkább érvényesül. A játszott zene tempójára is érdemes figyelni – a gyorsabb tempójú zenére például gyorsabban rágunk, ami gyorsabb asztalforgást, így nagyobb bevételt eredményez.
A fentiek a zene alaphangulatra gyakorolt hatására mutatnak rá – az előnyök maximális kihasználásához azonban professzionális hangrendszerre is szükségünk van. A Biamp széleskörű hangrendszer megoldásokat kínál kereskedelmi és vendéglátóipari felhasználásra. A kínált termékekkel kapcsolatos részletes információk: http://www.apart-audio.com/Biamp/.
Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.
Konverzió mérésre szolgáló cookie (azon felhasználók mérése és elérése, akik Google által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartam 140 nap.
Releváns és hasznos hirdetés a felhasználó számára; remarketing funkció (azon felhasználók elérése, akik már jártak az oldalon), konverzió mérés (azon felhasználók mérése és elérése, akik Facebook által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartama 180 nap.
We use HotJar to track what users click on and engage with on this site