A jelentés szerint a világ vállalkozásvezetőinek 83%-a állítja azt, hogy az audioeszközök a két évvel ezelőtti állapothoz képest most fontosabb szerepet játszanak. Úgy látják, hogy az ügyfelekkel, munkatársakkal, valamint partnerekkel folytatott kommunikáció során kulcsfontosságú a megfelelő hangzás, és ez a távmunka térnyerésével egyre inkább igaz. A prioritások átrendeződésével a megfelelő hangminőség csaknem nélkülözhetetlenné vált az üzletmenet folyamatosságának, az ügyfél- és partnerkapcsolatok kezelésének és a belső kommunikáció zökkenőmentességének biztosítása érdekében.
Mivel mind a vállalkozásvezetők, mind a munkavállalók számára világossá váltak a távmunka előnyei, a virtuális együttműködés valószínűleg továbbra is milliók számára marad fenn opcióként. Az előnyök mellett maguk a vállalkozásvezetők is megélhették a távmunka hagyományos árnyoldalait (a háttérzaj, az interferencia és a gyenge hangminőség okozta kellemetlenségeket).
Régóta ismert tény, hogy a jobb hívásminőség hatékonyabb munkát, eredményesebb ügyfélszolgálatot, erősebb munkavállalói elkötelezettséget és olajozottabb együttműködést eredményez. A felmérésben résztvevő globális döntéshozók 56%-a szerint elengedhetetlen, további 34%-uk szerint pedig kívánatos üzletük számára a kiváló minőségű audioberendezések használata. Az egészségügyben dolgozók 66%-a, míg az informatikai és digitális ágazatban dolgozók 64%-a szerint elengedhetetlen, hogy munkájuk megfelelő végzéséhez kiváló minőségű audioeszközök álljanak rendelkezésükre. Eközben globálisan a döntéshozók 42%-a (az APAC térségben és Németországban több mint fele – 51%) tapasztalta, hogy vállalkozásukban az ügyfélkapcsolatok fenntartása szempontjából nőtt a hangtechnikai eszközök szerepének fontossága.
A hangminőség fontosabbá válását mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a globális döntéshozók 78%-a hajlandó ténylegesen is többet fizetni érte – ez különösen az értékesítési és marketing üzletágakra (56%) igaz, ahol a hangminőség az ügyfél- és partnerkommunikáció fenntartásának szerves részét képezi, így elválaszthatatlanul kapcsolódik az általános üzleti teljesítményhez.
A legtöbb munkáltató már elismeri annak szükségességét, hogy a munkavállalók szokásos munkafelszerelésének minőségi audioeszközöket kell tartalmazniuk. A megkérdezettek 95%-a továbbra is rendszeresen fektet be egyéni használatra szánt új audioeszközökbe, 50%-uk pedig ezt a továbbiakban két-három évente tervezi megismételni.
Míg egyesek lemaradhatnak a hatékony együttműködés és a minőségi hangzás előnyeinek mindennapi, teljes körű kiaknázásáról, az EPOS úgy találta, hogy a nagyobb szervezetek (1000-nél több alkalmazott) egy lépéssel előrébb járnak. Minél több alkalmazottat foglalkoztat egy szervezet, annál gyakrabban költenek pénzt új audioeszközökre. Ez azt mutatja, hogy még ha jelentős összegbe is kerül többezer személy megfelelő hangtechnikai eszközökkel történő felszerelése, a vállalkozások szerint megtérül az audioeszközökbe történő befektetés.
Az EPOS azt is megállapította, hogy a költésre vonatkozó döntések az éves beruházásokat szorgalmazó, felsőszintű vezetőktől származnak. A szervezetek 42%-a számára vált széles körben egyértelművé, hogy sikeres működésük, valamint az ügyfél- és partnerkommunikáció kezelése szempontjából kulcsfontosságú szerepet játszik a megfelelő hangzás.
Az audio eszközökre fordított összegeket pedig már a nagyobb beruházások körébe irányozták elő. Az EPOS megállapította, hogy a vállalkozásvezetők többsége (57%) az elkövetkező két évben várhatóan növelni fogja az audioeszközökbe történő befektetést – az APAC, az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és Németország területén működő szervezetek a tervezett költségnövekedés terén vezető szerepet töltenek be. Ami a hangzásba történő jövőbeli befektetéseket illeti, a következő ágazatokban várhatók a legnagyobb kiadások: a távközlési- és közműcégek járnak az élen (73%), majd ezeket követik a vendéglátóipari (68%) pénzügyi (68%) és IT/digitális területen működő vállalkozások (67%).
A jelenlegi egészségügyi helyzet sürgetőbbé tette a szervezetek azon döntéseit, melyek az ilyen helyzetek üzletmenetre gyakorolt negatív hatásának kivédését célozzák. Ebben központi szerep jutott a virtuális találkozóknak és a személyes interakciót helyettesítő hívásoknak. Ráadásul a vállalkozásvezetőknek a világjárványon túlmenően – a Z-generáció munkaerő-piacra lépésével – a jövő tehetségeinek megszerzését/megtartását is biztosítaniuk kell, akár távmunka, akár egyéb foglalkoztatási mód formájában.
2030-ra a Z-generáció a globális munkaerő-piacon 1 milliárd fővel fogja magát képviseltetni[1]. Eközben a válaszadók 29%-a már most is a fiatalabb munkavállalók egyik legfontosabb és egyre növekvő igényeként említette a jóminőségű audioeszközök biztosítását. A napjainkban működő szervezeteknek meg kell ismerniük és érteniük az új generáció motivációit és munkamódszereit. Azok a szervezetek, amelyek rugalmas és egymással jól kapcsolódó technikai megoldásokat képesek kínálni, jobban fogják vonzani és könnyebben fogják megtartani a legnagyobb tehetségeket.
„A fiatalabb felhasználók jobban ismerik a kommunikációs végpontokat. Jó ötlet, ha alkalmazottainkat is bevonjuk a munkamódszerüknek megfelelő eszközök kiválasztásának folyamatába, elismerve ezzel, hogy számításba vesszük személyes igényeiket. A munkatársak jobb eredményeinek elérése érdekében kulcsfontosságú, hogy az egyes felhasználók és feladatok számára megfelelő audioeszközöket szerezzünk be. A vállalkozásvezetőknek ezzel összhangban új technológiákkal kell felvértezniük jelenlegi munkatársaikat, amivel – és ez talán még fontosabb – a jövő tehetségeit is képesek lesznek vonzani és megtartani” – tette hozzá Jeppe Dalberg-Larsen, az EPOS elnöke.
„Legutóbbi kutatásunk során a megkérdezett vállalkozásvezetők fele [49%] mondta azt, hogy a hibrid munkavégzés térnyerésével megnőtt az audioberendezések és -technológiák üzletmenetükben betöltött szerepe. Ezek a döntéshozók kezdik megérteni, hogy az univerzális megoldások nem elégségesek. Fel kell térképezniük szervezetük működését, a munkatársak által igényelt kommunikációs végpontokat, akár az irodában, akár – és egyre nagyobb valószínűséggel – egy új hibrid modell részeként. A minőségi audioberendezések és technikai megoldások használata jelentős hatással lesz arra, hogy milyen üzleti sikerek elé nézhetünk ma és tíz év múlva.”
A kutatást az EPOS megbízásából a Sapio végezte. Az interjú adatait 2020 szeptemberében online gyűjtötték, e-mail-en keresztül történő meghívás és online felmérés segítségével. A válaszadók körét olyan üzleti döntéshozók alkották (szám szerint 1859), akik szervezetükön belül az audioeszközök és hangtechnikai megoldások kiválasztásáért felelnek. A fő célminta 7 régió válaszadóiból került ki: Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Belgium és Hollandia, Dánia és az APAC (Ausztrália, Hongkong, Szingapúr).
[1] https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/consumer-business/welcome-to-gen-z.pdf
Az EPOS egy audio és videó megoldásokkal foglalkozó cég, amely az üzleti szférában dolgozó szakemberek, valamint a gaming közösség számára fejleszt és értékesít eszközöket. A vezető és korszerű technológiákat alkalmazó, dán alapítású cég csúcsminőségű audio és videó megoldásokat kínál, melyek kialakításuk, működésük és teljesítményük tekintetében a legkiválóbb tulajdonságokkal dicsekedhetnek.
Az EPOS annak eredményeként alakult, hogy a Sennheiser Communications – a Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG és a Demant A/S által alkotott vegyesvállalat – vezetősége az üzleti megoldásokra fókuszáló szegmens leválasztása és független kibontakoztatása mellett döntött.
Új, saját márkájú termékválasztékának bevezetése mellett az EPOS – EPOS I SENNHEISER márkanév alatt – továbbra is forgalmazza a korábbi Sennheiser Communications termékeket.
Az EPOS a Demant Group – a világ hang- és hallássegítő technológiák terén vezető csoportjának – tagja. Mint ilyen, az innováció és a hangzás területén szerzett több, mint 115 éves tapasztalatra épít. A dániai, koppenhágai székhelyű EPOS a nemzetközi piacokon működik és több, mint 30 országban rendelkezik irodákkal, illetve partnerekkel.
Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.
Konverzió mérésre szolgáló cookie (azon felhasználók mérése és elérése, akik Google által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartam 140 nap.
Releváns és hasznos hirdetés a felhasználó számára; remarketing funkció (azon felhasználók elérése, akik már jártak az oldalon), konverzió mérés (azon felhasználók mérése és elérése, akik Facebook által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartama 180 nap.
We use HotJar to track what users click on and engage with on this site