Beyoncé, Bruno Mars és Lady Gaga Sennheiserrel közvetített felvillanyozó előadása az 50. Super Bowl döntőn

Az 50. Super Bowl nem okozott csalódást, és felvillanyozó előadások egész sorát vonultatta fel a játék előtt valamint a félidőben, méltán megünnepelve Amerika legfontosabb sporteseményének fél évszádos évfordulóját. Az idei Super Bowl döntőn, amely 111,9 milliós nézőszámával a tévétörténet eddig jegyzett harmadik legnézettebb sporteseménye, Beyoncé, Bruno Mars és Lady Gaga is energikus előadásokkal szórakoztatta a közönséget – mindannyian a Sennheiser vezeték nélküli mikrofonrendszereit használva.

A játék felvezetéseként – előkészítve a terepet a Super Bowl emlékezetes „aranyévfordulójára” – Lady Gaga szenvedélyes, kiváló előadásában hangzott el az Egyesült Államok himnusza, egy MD 5235 dinamikus mikrofonkapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200 kézimikrofon közvetítésével. A művésznő zongorával kísért előadását hihetetlen dinamikatartomány és finom hajlítások jellemezték – tiszta, valósághű hangzásával nézők millióit rabul ejtve világszerte.

„Az MD 5235 kapszula igazán jól bánik a művésznő hangjával, nekem nem is kell közbeavatkoznom” – mondja Jim Corbin, Lady Gaga monitor hangmérnöke. „Az egyik dolog, amit a legjobban szeretek ebben a kapszulában, hogy igazán jól közvetíti a dinamika-tartományt, mind a mélyebb, mind a magasabb tartományban. Ez a közelségre is igaz – akár közelebb, akár távolabb tarja az énekesnő a mikrofont, a hangzás nagyon hasonló, és nem kell változtatnom a beállításokon. Ami pedig a megbízhatóságot illeti, nem szeretnék semmilyen más vezeték nélküli terméket használni egy ilyen jellegű eseményen.”

Beyoncé, MD 9235 dinamikus kapszulával szerelt egyedi arany SKM 9000 kézimikrofonjával, mellette Bruno Mars MD 5235 kapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200 kézimikrofonjával az 50. Super Bowl félidei show-jában (Fotó jogtulajdonosa: Ezra Shaw, Getty Images Sport)

Az 50. Super Bowl felívelése a Sennheiserrel

A Denver Broncos (Vadlovak) és a Carolina Panthers (Párducok) közötti kemény összecsapásokkal teli első félidőt követően a félidei show-t a Coldplay kezdte be, akikhez hamarosan csatlakozott a színpadon a már veterán stadion sztárfellépő Bruno Mars és Beyoncé. Az egyedi Sennheiser fejmikrofon megoldásba éneklő Mars blokkja az „Uptown Funk” című dallal kezdődött– a DJ pultnál közreműködő Mark Ronson mellett néhány ügyes táncossal is kiegészülve, akik Mars lebilincselő énekelőadását lenyűgöző látvánnyal gazdagították.

„Hanghatás tekintetében talán Bruno a legkörülményesebb művész, akivel eddig dolgoztam” – mondta Toby Francis, aki az FOH keverési feladatokat látta el Bruno Mars számára a 50. Super Bowl során. „Az egyik dolog, amit szeretek az MD 5235 kapszulában, hogy jobb teljesítményt nyújt bármely más mikrofonnál, ha a művész kimegy a P.A. rendszer elé. És manapság gyakran alakítják ki úgy a színpadokat, hogy a művész a hangfalak elé kerül. Az MD 5235 ennek kezeléséhez feszes iránykarakterisztikával és kiváló gerjedésgátlással rendelkezik – és hangzása erőteljesebben„hi-fi” , mint más dinamikus mikrofonoké.”


Az 50. Super Bowl félidei show-ja FOH perspektívából (Fotó jogtulajdonosa: James Berry)

Valódi digitális hang a sportpályán – „Queen Bey”

A 12-perces félidei show hangulatának hőfoka még magasabbra hágott, amikor Marshoz Beyoncé is csatlakozott a színpadon, energikus mozgású, bőrruhás táncosokból álló saját csapatával körülvéve. Beyoncé legfrissebb slágerét, a „Formation”-t adta elő, melyben egy Sennheiser Digital 9000 vezeték nélküli rendszer volt segítségére, egy MD 9235 dinamikus mikrofonkapszulával szerelt, egyedi arany SKM 9000 kézimikrofonnal. Mars újból csatlakozott Beyoncé-hoz, amint egyfajta táncversenybe kezdtek – Mars a fejmikrofonról jól bevált MD 5235 kapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200 kézimikrofonjára váltott.

„Beyoncé hosszú ideig a Sennheiser 5000-es vezeték nélküli sorozatát használta. De a 2014-es turné végeztével lehetőségünk nyílt a Digital 9000-es rendszerre frissíteni. Azóta csakis ezt használjuk – tényleg nincs más alternatíva” – mondta Stephen Curtin, Beyoncé FOH hangmérnöke. „Leginkább a hangzását értékeljük” – magyarázta. „A Digital 9000 rendszer előtt mindent némi tömörítésnek és visszafejtésnek kellett alávetnünk – így mindig veszítesz valamennyit a sávszélességedből. Mivel Beyoncé egy dinamikus énekes, precízebben tudjuk visszaadni ezt a teljes sávszélességet.”

„A Digital 9000-rel egy újabb nagyszerű hangzásélményben volt részünk” – tette hozzá James Berry, Beyoncé monitor hangmérnöke. „Steve [Curtin], a broadcast hangkeverő, magam és természetesen Beyoncé is rendkívül boldogok voltunk – a rendszer nagyszerű hangzást közvetített és masszív RF teljesítményt nyújtott.” Berry elmondása szerint a Sennheiser végig mellette volt, hogy támogatást nyújtson az esemény alatt: „Két Digital 9000 egységet küldtek – egyet a próbákra és egy másikat a félidei show-hoz. Minden úgy ment, mint a karikacsapás.”

Beyoncé, sikeres félidei előadását kihasználva, bejelentette Formation című turnéját. A 40 állomásos eseménysorozat április 27-én indul, és a hiteles hangzásról a Sennheiser Digital 9000 rendszer gondoskodik majd.

Sennheiser: a terep előkészítése hibátlan RF közvetítésre

James Stoffo RF hangmérnök szerint: „Abból a 17 Super Bowl döntőből, amelyen eddig dolgoztam, az 50. Super Bowl-t jellemezte talán a legproblémásabb RF környezet.” Ő ezt egyrészt a Szilícium-völgy közelségének, másrészt a white space eszközök elszaporodásának, valamint az egyre zsúfoltabb UHF spektrumnak tulajdonította. „Mindig is a Sennheiser berendezései voltak a leggondosabban megtervezett vezeték nélküli mikrofonok a piacon, így megnyugtató, ha egy ilyen eseményen egy ilyen minőségi termékkel dogozunk” – mondta. „Mivel ez egy digitális rendszer, a jel sokkal jobban tűri az interferenciát – nem úgy, mint más vezeték nélküli rendszerek, amelyek a borultabb napokon általában rögzítik a háttérben található rádiófrekvenciás zajt. A Digital 9000 egy strapabíró gépezet és egy jó példa arra, miért is hiszünk a Sennheiser termékek minőségében.”

 

Pat Baltzell hangzástervező és FOH hangkeverő az 50. Super Bowl próbái közben (a fotót Pat Baltzell bocsátotta rendelkezésünkre)

Stephen Curtin szerint egy ilyen méretű esemény csak egy összeszokott szakember-gárdával lehet sikeres. Ennek egyik tagja a Valencia (CA) székhelyű ATK Audiotek — idén is ők gondoskodtak a Super Bowl hangintegrációs szolgáltatásairól: „Az összes közreműködő srácban megbízom — akár az ATK emberei, akár független hangmérnökök. Óriási bizalmi indexel bír többek között Pat Baltzell, a hangzástervező és FOH hangkeverő, aki már csaknem két évtizede csinálja ezt. A tét igazán nagy, de azok az emberek, akik közreműködnek, tudásuk legjavát adják és mélységesen megbíznak egymásban. A berendezésekről pedig természetesen a Sennheiser gondoskodik.”

„A Sennheiser büszke arra, hogy tevékeny szerepet játszhatott egy ilyen mérföldkőnek számító eseményen” – foglalta össze Byron Gaither, a Sennheiser művészkapcsolatokért felelős menedzsere. „Az 50. Super Bowl alatt művészkapcsolatokért felelős csapatunk fáradhatatlanul azon dolgozott, hogy a fellépő művészek – Lady Gaga, Beyoncé és Bruno Mars – a lehető legjobb eszközökkel, prémium minőségű hangzásélményben részesíthessék mind a helyszínen összegyűlt rajongókat, mind a TV-nézőket, akik otthonukból kísérték figyelemmel az eseményt. Különösen örülünk zászlóshajónk, a Digital 9000 rendszer kiváló szereplésének, amelyet továbbra is előszeretettel használnak világszerte a nagy horderejű eseményeken.”

 

További bejegyzések
hello world!
© 2024 Audio Specialista
cross

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak és az érdeklődési körüknek megfelelő hirdetéseket jelenítsünk meg. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban, illetve az Adatvédelmi beállítások menüpontban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.


Konverzió mérésre szolgáló cookie (azon felhasználók mérése és elérése, akik Google által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartam 140 nap.


Releváns és hasznos hirdetés a felhasználó számára; remarketing funkció (azon felhasználók elérése, akik már jártak az oldalon), konverzió mérés (azon felhasználók mérése és elérése, akik Facebook által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartama 180 nap.


We use HotJar to track what users click on and engage with on this site

  • _hjClosedSurveyInvites
  • _hjDonePolls
  • _hjMinimizedPolls
  • _hjDoneTestersWidgets
  • _hjMinimizedTestersWidgets
  • _hjIncludedInSample
  • 1P_JAR

Összes tiltása
Összes engedélyezése