Összességében a forgalom az egyes termékcsoportok között a következőképpen oszlott meg: fejhallgatók 33,8%, vezeték nélküli mikrofonok 24,3% és vezetékes mikrofonok 7,8%. A Sennheiser Communications termékei 7,4%-ot képviseltek, a hallássegítő termékek 6,8%-ot, míg a konferencia és információs rendszerek 6,1%-ot. Az egyes esetekben a teljes forgalom kevesebb, mint 5%-át képviselte a Georg Neumann, a repülős headset-ek és termékek esetében az időközben a Sennheiser és Neumann csoportba olvadt Klein + Hummel Entwicklungsgesellschaft m.b.H. által realizált árbevétel.
Globális fejlődés
Az amerikai kontinensen a forgalom az előző évhez képest 8,3%-kal növekedett – 91,7 millió euróról 99,3 millió euróra. Ez a növekedés szintén elsősorban a fejhallgató szektornak köszönhető, melyre egy nagymérvű fogyasztói reklámkampány hatott pozitívan. A beépített hangrendszer szektorban is történt egy nagyobb megrendelés – az Arizona állambeli Phoenixi Hangszermúzeum számára építettek be egy guidePORT látogatói tájékoztató rendszert. Összesen több mint 1.700 vevőegységével ez az amerikai kontinens legnagyobb guidePORT rendszere.
A legnagyobbnak számító EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika), 2009-ben 2,8%-os forgalom visszaesés jelentkezett; a forgalom a 2008-as 253,7 millió euróról 246,5 millióra csökkent. Ez a hanyatlás az összes alrégiót érintette: Kelet-Európa 8,2%-kal, Észak-Európa 3,9%-kal, Közép-Európa 2,0%-kal, illetve Nyugat- és Dél-Európa, valamint Afrika 1,7%-kal esett vissza. A 2009-es pénzügyi évben az orosz vegyesvállalat, a Sennheiser Audio OOO teljes mértékben Sennheiser leányvállalattá alakult.
Az ázsiai és az ausztrál régióban a forgalom 40,4 millió euróról 44,0 millió euróra növekedett (+8,9%), melyet részben a viszonylag új indiai, kínai és japán leányvállalatok segítettek elő. „Ez azt bizonyítja, hogy helyes volt az a stratégiai döntés, hogy ebben a régióban saját értékesítő leányvállalatokat létesítsünk” – mondta Bartels.
Sikerek az európai fejhallgató piacon
A Sennheiser tovább tudta növelni a fejhallgatók piacán kivívott kedvező pozícióját. A GfK Retail & Technology piackutató intézet által végzett, 12 európai országot érintő (Németország, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Spanyolország, Olaszország, Belgium, Ausztria, Lengyelország, Törökország, Portugália és Oroszország) felmérés megerősítette, hogy az audio specialista 2009-ben 23,3%-os piaci részesedést mondhatott magáénak, ami 1,5 százalékpontos növekedést takar. „Nagyon örülünk európai sikerünknek,” magyarázta Susanne Seidel, globális marketing-igazgató. „A Sennheiser a 12 európai országból hétben, érték alapon piacvezető szerepet tölt be.” A 12 európai országban a fejhallgatók piacán az eladási érték összesen 7%-kal növekedett. Még impozánsabb a Sennheiser által elért növekedés: az audio specialista 14,3%-os növekedést könyvelhetett el.
Kína és India kulcsfontosságú szerepe a fejhallgatók piacán tapasztalt növekedésben
Kína és India jelenti az egyik garanciát a növekedésre a fejhallgatók piacán. Ezen országokban, az érték-alapú piaci részesedés tekintetében a Sennheiser 2009-ben jelentős növekedést könyvelhetett el. Az audio specialista Kínában 25,8%-os részesedést ért el (a 2008-as 20,6%-ot követően – GfK Retail & Technology), Indiában pedig 21%-ot (a 2008-as 12%-ot követően – indiai importvám adatok alapján). „A 2009-es eredményekhez a sikeres márkapolitika és a számos új fejhallgató modellt – köztük a HD 800 audiofil fejhallgatót, új vezeték nélküli és „utazó” fejhallgatóinkat, valamint az új 400-as sorozatot – felsorakoztató, érdekes termék portfólió is hozzájárult” – magyarázta Susanne Seidel.
2010-es kilátások
„A 2010-es évben mérsékelt növekedést várunk”, mondta Volker Bartels. „A gazdasági válság még mindig érezteti hatását, ezért a vállalkozást még mindig nagyon költségtudatosan üzemeltetjük. A piacokon csekély mértékű fellendülés észlelhető, ezért tudtuk befejezni 2009-ben bejelentett rövid-határidős munkáinkat. Gyártási kapacitásunk teljes mértékben ki van használva.” Volker Bartels növekedést vár a fejhallgató szegmensben is, melyet tovább erősít az adidas-szal való együttműködés, és az ennek jegyében megalkotott sport fejhallgató sorozat. A tendencia a vezeték nélküli termékek szegmensében is pozitív. „Néhány európai országban csökkent a felhasználók bizonytalansága, mely a rádiófrekvenciák újra-kiosztása miatt alakult ki. Németországban néhány héttel ezelőtt jelentették be az UHF sáv alternatív frekvenciáit, és a megrendelések máris jelentősen megnövekedtek.”
Képaláírások:
1: Az audio specialista Sennheiser a 2009-es pénzügyi évben 389,9 millió eurós összforgalmának közel egyharmadát fejhallgatói révén realizálta.
2: Miközben a forgalom az amerikai kontinensen, Ázsiában és Ausztráliában 8,3%-kal, illetve 8,9%-kal növekedett, az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) 2,8%-kal csökkent.
3: A Sennheiser vezetői csoportja (balról jobbra): Paul Whiting (globális értékesítési igazgató), Stefan Junker (globális ellenőrzési és pénzügyi igazgató), Susanne Seidel (globális marketing-igazgató), Dr. Heinrich Esser (globális kutatási és fejlesztési igazgató), Volker Bartels (globális termelési és logisztikai igazgató, a vezetői csoport szóvivője).
Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.
Konverzió mérésre szolgáló cookie (azon felhasználók mérése és elérése, akik Google által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartam 140 nap.
Releváns és hasznos hirdetés a felhasználó számára; remarketing funkció (azon felhasználók elérése, akik már jártak az oldalon), konverzió mérés (azon felhasználók mérése és elérése, akik Facebook által kiszolgált hirdetésre kattintva jutottak el az oldalra és ott kitöltötték a regisztrációs űrlapot). Élettartama 180 nap.
We use HotJar to track what users click on and engage with on this site